21 Mar 2009

Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü

"Basireti bağlanmış", "başının gözünün sadakası olsun", "verilmiş sadakanız varmış", "allah kurtarmış", "hayırlı başınız varmış","hayırlıysa beri, değilse geri", ...
Bildiğim, bilmediğim bütün atasözleri ve deyimleri kullandım bugün ama bazı şeylerin hiç değişmediğini insanların yedisinde neyse yetmişinde de o olduğunu bir kez daha anladım.
"Köküne kibrit suyu", "lazımlık tepesi" falan... Ne varsa...
Şimdi Kavak Yelleri'ni seyrediyorum Özgür'ün yerine - yok, o bana seyret demiş falan değil sadece ben o seyretmiyor biliyorum ya, ondan seyrediyorum - adamın biri karısını dövüyor. Bir başkası "Berrin" kötü kadınlarından... Bugün bir adet hırsız kadın, bir adet de güvensiz çift, bir adet aldatılan gururlu kadın gördüm. Ve diğerlerinin mutluluğuna rağmen ben o aldatılan mutsuz kadının yerinde olmayı tercih ederdim. Hani, "basılacaksan adamıyla, asılacaksan İngiliz urganıyla" derler ya; öyle bir şey çünkü o kadının içinde - dışında - çevresinde bir hale şeklinde yaşıyor. Canı da yansa; hayat dolu, dimdik, cesur, pişmanlıktan uzak. İşte benim kadınım dedim. Benim sevgili cesur kadınım...

1 yorum:

Laysamina dedi ki...

Keşke sadece "yarım kilo kiraz"dan ibaret basit bir şey olsaydı bütün kötülükler...