3 Eki 2018

Ben Ruhi Bey Nasılım?

Yazan: Edip Cansever
Reji: Cüneyt Çalışkur

Dekor: Ethem Özbora
Kostüm: Gülhan Kırçova
Işık: Önder Arık
Müzik: Tamer Çıray

Oyuncular: Uğur Polat , Taner Birsel , Rüçhan Çalışkur , Mahmut Gökgöz , Ali Fuat Çimen, Ali Ersin Yenar , Celal Kadri Kınoğlu , Canan Sanan , Mete Horozoğlu

6. Afife Tiyatro Ödülleri
En İyi Erkek Oyuncu

(İlk Oynanış: 19 Ekim 2001)

Simidi çıkarırsanız ortasında ne kalır?

Edip Cansever'in 'ölmeden önce sahnede görmek istediği' ırmak şiimdi oynanıyor yazık ki, ölümünden 18 yıl sonra...

Muhtemelen ilgi çekmeyecek konuları, ince düşünceleri, kasveti, ihtirası, güneşli cumartesileri, şehveti, hüzünleri, "kendiliksiz" olmayı, hayal kurmayı, kendini bilmemeyi ama sürekli sorgulamayı, ölümü, ölümlüyü, cinayeti, katili ve kurbanı... Hepsini "Ben Ruhi Bey Nasılım?"ın içinde bulabilirsiniz sanırım, ya da belki de aslında hiç biri yoktur içinde, simidin ortasındaki boşluk gibidir her şey, belki yerçekimsiz bir karanfildir beklediğiniz ya da şu adını unuttuğum pasajdaki ermeni kürkçü ve karısı, belki o sürahide sararmış bekleyen su gibi bir kâtip...

Belki aşk uğruna ölen bir kadın, belki öfkesini yemeklerle dindiren bir biçare, belki bir cenaze işleri sorumlusu âdem, belki çapkın bir barmen.

Nedir aradığınız? "Aslında ben, nasıl olan ben, Ruhi bey nasılım?" Ağır bir oyun "Ben Ruhi Bey Nasılım?" belki akşam saatlerinin oyunu değil, yorgun ruhların, düşüncelerini tartıp taşımayanların oyunu değil bu oyun, durup düşünmeyi sevenlerin oyunu.

Çocuk uçarılığının değil kasvetin çöreklenip oturduğu ruhlara hitap eden bir oyun "Ben Ruhi Bey Nasılım?" Dinlenmiş, huzurlu, dingin değilseniz eğer, kapıdan bile girmeyin, arkanızı dönün ve meydanı geçip (Taksim Aziz Nesin Sahnesi'nde oynanıyor çünkü oyun) İstiklal Caddesi'nin büyülü kalabalığına doğru yürüyün. Ruhunuzu bu karmaşada, bu capcanlı akan hayatın içinde dinlendirebilirsiniz. Çünkü bu oyun size "huzursuzluk" vaat ediyor. Bu oyun size izlerken "bitsin, yoruldum" dedirtiyor. Ama sonra, sonra tiyatrodan çıkıp İstiklal'de yürümeye başladığınızda şu soru takılıveriyor aklınıza, "Peki ya ben, ben nasılım?"

Yıllandığınızı hissettiğiniz oldu mu hiç? 


03.11.2006'da Kahve Molası'nda yayımlanmıştır. (www.kahvemolasi.com)

Hiç yorum yok: