19 Eki 2018

Eğreti Gelin

Yönetmen: Atıf Yılmaz 
Senaryo: Atıf Yılmaz 
Görüntü Yönetmeni: Kenan Ormanlar 
Müzik: Selman Ada 
Yapım: 2004, Türkiye , 100 dk.

Oyuncular: Müjde Ar, Metin Akpınar, Nurgül Yeşilçay, Onur Ünsal, Fikret Hakan, Füsun Demirel, Şevket Çoruh, Eylem Yıldız, Nilüfer Aydan, Mehmet Esen

Türk Filmlerini eskiden severdim ben, "Selvi Boylum Al Yazmalım", "Devlerin Aşkı", "Dilan" daha öncelerden "Küçük Hanımefendi"ler "Sezercik"ler...

Bilen yoktur muhtemelen ne sulu gözlü olduğumu, ne deli divane ağladığımı Türk filmlerinde. Bundan bir buçuk iki sene kadar önce güzel bir pazar günü, eski bir dostla gönül dertlerinden - adı dert olan, ama, şu sıralar neyseki dertsiz olan - konuşup gülüştük. Baktık, gün henüz uzun sinemaya gidelim dedik, Reks'e girdiğimizde karar verdik Eğreti Gelin'e girmeye Müjde Ar'in bakışlarını görünce afişteki...

Ünlü yönetmen Atıf Yılmaz'ın son filmi, Şükran Kozalı'nın "Eğreti Gelinler" romanından uyarlama. Ali ile Neşe komşu çocuklarıdır, birlikte büyümüş ve birlikte yaşlanmaları düşünülen... Ali'nin doğru düzgün bir işi bile yok Ali ahşap oyar, taklit yapar. Ali çocuk, Ali kavak yellerinde, oysa Neşe'nin evlenmek için her şeyi hazırdır. Tek eksik, evlenilecek adamın akıllanmasıdır. Ailelerin kurdukları ortaklığın devamı da akıllarınca Ali ile Neşe'nin dünya evine girmesine bağlıdır. Oysa Ali'nin evlenmek değil evcilik oyunu bile yoktur aklında. Sonunda Ali'nin annesi olaya el koyar, eve bir Eğreti Gelin gelir.

Eleştirmenlerin yazdığı güldürürken ağlatan ağlatırken güldüren tanımını yerinde buldum. Hele finali, hele finali... Işıklar yandığında da ağlamaya devam ettim ben, susmam da biraz zaman aldı. Aşkın nasıl ansızın ortaya çıkıverdiğini, tam da en olmaz dediğiniz insana ve en olmaz dediğiniz bir zamanda arz-ı endam ettiğini bir kez de kocaman perdede gördüm. 

Metin Akpınar en sevimlisiydi konuşmalarıyla, Nurgül Yeşilçay güzelliğiyle salınıyordu, Müjde Ar, o her zaman bildiğimiz fettan kadınlığıyla karşımızdaydı işte, Füsun Demirel döktürüyordu keza... Ama benim favorim Onur Ünsal'dı öyle mi sevimli aşık olunur, öyle mi sevimli çocuk, öyle mi adam, öyle mi çılgın, öyle mi masum?? 


13.07.2007'da Kahve Molası'nda yayımlanmıştır. (www.kahvemolasi.com)

Hiç yorum yok: