3 Eki 2018

Polis

Yönetmen: Onur Ünlü
Senaryo: Onur Ünlü
Yapım: 2006, Türkiye, 104 dk
Oyuncular: Haluk Bilginer, Özgü Namal, Ragıp Savaş, Sermiyan Midyat, Settar Tanrıöven, Kaan Çakır


"Şiddete meyyalim
Vallahi dertten…"



Tarantino filmlerini sever misiniz? Bana biraz kanlı gelir hep Tarantino'nun filmleri. Hep birileri ölür. Hayatın dağınık acıları sanki hep bir araya gelip homojen bir şekilde Tarantino filmlerinde karşımıza çıkarlar.

İşte "Polis" filmi de buna benzer filmlerden biri. Musa Rami, 63. doğum gününü kutlayan mesleğinin zirvesinde, "hoca" kabul edilen bir polistir. Uzun zamandır mücadele ettiği mafya örgütünü kuyruğundan yakalayınca, işler karışır. Bir yandan ailesini koruma mücadelesini sürdürür, bir yandan kendisinden 40 yaş küçük olan üniversite öğrencisi Funda'ya karşı beslediği güçlü duyguları kontrol etmeye çalışır ve öte yandan gerçekle yüzleşmek zorunda kalır. Kanserdir ve çok az ömrü kalmıştır. 

Yönetmen Onur Ünlü'nün ilk uzun metrajlı filmi olan Polis'in kadrosunda Haluk Bilginer, Özgü Namal, Settar Tanrıöven, Ragıp Savaş, Sermiyan Midyat gibi ünlü ve başarılı isimler mevcut. Dediğim gibi Tarantino'vari buldum filmi biraz ben. Ama Haluk Bilginer'in ustalığına taş çıkartacak bir oyuncu yok diyorum yine de. Nasıl da "yaşlı" bilge bir polis oluvermiş. Nasıl da "acı çekmiş", "soğukkanlı olmuş en zor zamanda"… Haluk Bilginer'in oyunculuğu önünde şapka çıkarıp saygıyla eğiliyorum. Ama filmdeki zaman kırılmalarını pek anlamadığımı da itiraf ediyorum. 

Gerçekten zamanda kırılmalar mı var acaba? Her başlangıç ne yaşanırsa yaşansın aynı sonla mı bitiyor? Filmde görünen paralel evrenler miydi? Yoksa hasta bir adamın sanrıları mı? Yoksa gerçekten çizilen bir ana yol var da arada küçük patikalara kaçmayı mı başarıyor sadece insanoğlu? Sevdiklerimizi kaybetme korkusundan daha büyük bir korku var mı peki hayatta? Sevgi ölümden bile üstün mü gerçekten? 


02.03.2007'da Kahve Molası'nda yayımlanmıştır. (www.kahvemolasi.com)

Hiç yorum yok: